Vapaaehtoistoiminnan koulutus kutsuu tekemään hyvää

27.8.2019

Lähde mukaan vapaaehtoistoimintaan!

Suomalaiset ovat tutkimusten mukaan jo nykyisellään ahkeria vapaaehtoistyön tekijöitä, mutta noin kolmannes haluaisi tulevaisuudessa tehdä nykyistä enemmän vapaaehtoistyötä. Alkuun pääseminen on usein vaikein osan prosessia, minkä takia tuusulalaiset järjestöt, Tuusulan kunta, seurakunta ja Keski-Uudenmaan Yhdistysverkosto ovat ideoineet syyskuussa käynnistyvän maksuttoman kansalaisopistokurssin vapaaehtoistoiminnasta kiinnostusteille. Koulutuksen tarkoituksena on antaa eväitä vapaaehtoistyöhön sekä esitellä vapaaehtoistoiminnan mahdollisuuksia Tuusulassa.

”Vapaaehtoisten tekemä työ on todella tärkeää ja arvokasta myös yhteiskunnallisesti”, toteaa Keski-Uudenmaan Yhdistysverkoston yhteisökoordinaattori Mia Meckelborg.

Vapaaehtoistyön kurssilla käsitellään lukuisia teemoja, joista osallistujat voivat valita itselleen kiinnostavimmat. Näitä ovat muun muassa ikäihmiset, lapset, nuoret ja perheet, saattohoito, mielenhyvinvointi, omaisten tukeminen sekä yhdistystoiminta. Koulutus on avoin kaikille ja järjestetään vaihtuvin tiistai- ja torstai-illoin 10.9.–10.10. Kurssi koostuu kolmesta yhteisestä illasta, vähintään kahdesta vapaavalintaisesta teemaillasta sekä yhteisestä päätösillasta.

Kurssille voi ilmoittautua kansalaisopiston nettisivujen kautta osoitteessa https://opistopalvelut.fi/tuusula/ Sivulla on myös lisätietoja kurssista.