Toivo- valmennus vertaistukijalle

Haluaisitko toimia vertaistukijana vakavasti sairastuneelle? Luoda toivoa siitä, että vaikeasta elämäntilanteesta voi selviytyä. Tässä ajassa vertaistukijana voi toimia myös etänä puhelimitse.

Et tarvitse mitään erityistaitoja, lähtökohtana on halu kuunnella toista. Voit myös kertoa, kuinka itse olet ratkaissut arjessa eteen tulevia haasteita. Myös sairastuneen läheinen voi toimia vertaistukijana.

Jos olet itse kokenut oman tai läheisesi vakavan sairastumisen tai vammautumisen, ja haluat auttaa muita saman kokeneita, niin voit hakea mukaan vertaistukijavalmennukseemme.

Toivo-valmennus
• antaa valmiuksia toimia vertaistukijana sairaalassa, yhdistyksessä ja/tai Toivo-vertaistukisovelluksen kautta.
• sopii niin uusille kuin kokeneillekin vertaistukijoille
• koostuu itsenäisistä tehtävistä ja yhteisistä tapaamiskerroista
• on maksuton.

Huomioithan, että vapaaehtoisilla tulee olla tuhkarokko- ja vesirokkorokotukset otettuna tai taudit sairastettuna ensimmäiseen vapaaehtoisvuoroon mennessä. Lisäksi sairaalassa toimivilta vapaaehtoisilta edellytetään influenssarokotteen ottamista vuosittain. Sairaalavapaaehtoisilta edellytetään täyttä koronarokotesarjaa, oma henkilökohtainen rokotusaikataulu huomioiden (2-3 rokotetta).

Lasten parissa toimivilta vapaaehtoisilta tarkistetaan rikosrekisteriote. OLKA hakee otetta vapaaehtoisen suostumuksella ja se on vapaaehtoiselle maksuton.

Sairaalassa vapaaehtoisena toimiessa velvoitetaan maskin käyttöä potilaskontakteissa.

Järjestämme valmennukset pienryhmissä, joissa on hyvä, mukava tunnelma pohtia vertaistukijaksi lähtemistä. Valmennus ei vielä sido mihinkään.

Tulevat valmennukset:

Syksyllä 2022

Hyvinkäällä, Onnensillassa.
ti 1.11., ma 7.11., ti 15.11. ja ti 22.11.2022 aina klo 17.30-19.30
(kahvit tarjolla aina klo 17 alkaen).
Hae mukaan tästä

Valtakunnallisen OLKA-verkoston kaikki Toivo-valmennukset näet täältä.

Haluatko kysyä lisää? Ota yhteyttä:
Senja Liikonen, järjestökoordinaattori
senja.liikonen@yhdistysverkosto.net p. 045 129 7029