OLKA-toiminta on koordinoitua järjestö- ja vapaaehtoistoimintaa sairaalassa ja hyvinvointialueen yksiköissä.

Keski-Uudellamaalla OLKA-toimintaa toteutetaan yhdessä Hyvinkään sairaalan, HUS yhtymän ja Keusoten, Keski-Uudenmaan Yhdistysverkoston ja alueen yhdistysten kanssa.

Hyvinkään sairaalan OLKA-piste sijaitsee A-rakennuksen pääaulassa, kahvion vieressä.

OLKA-toiminta on valtakunnallista

OLKA® on HUS:n ja HyTe ry:n luoma valtakunnallinen yhteistyömalli. OLKA-toimintaa toteutetaan ympäri Suomea ja verkosto laajenee koko ajan. Lue lisää OLKA-toiminnasta olkatoiminta.fi

Ajatuksissa toivo ja tulevaisuus – video vertaistuesta             Video aula-avustajista Hyvinkään sairaalassa

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Järjestämme Ilona -valmennuksia sairaalavapaaehtoisille

Valmennus on suunnattu kaikille sairaalassa toiville OLKAn vapaaehtoisille.
Lisätiedot ja ilmoittautumiset tuleviin valmennuksiin täältä⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Järjestämme Toivo -valmennuksia vertaistukijoille

Valmennus on suunnattu oman tai läheisen vakavan sairastumisen tai vammautumisen kokeneille, jotka haluavat auttaa muita saman kokeneita.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset tuleviin valmennuksiin täältä

OLKAn verkkopalvelut

Vertaistalo.fi

Vertaistalo on verkkopalvelu, joka tarjoaa vertaistukea sairastuneille ja heidän läheisilleen. Sivusto tarjoaa konkreettisia vinkkejä ja yhteystietoja potilasyhdistysten vertaistukipalveluihin, kokemustarinoita sekä vertaisvideoita.

Toivo-vertaistukisovellus

Toivo-vertaistukisovellus on maksuton verkkovertaistuen sovellus, jossa on tarjolla tietoa vertaistuesta tarjoavista järjestöistä sekä vertaistukijoita. Sovellus on ladattavissa maksutta sovelluskaupoista tai käytettävissä selaimella osoitteessa olkatoiminta.fi/toivosovellus

Sovellus ei vaadi käyttäjiltä rekisteröitymistä. Jos järjestönne haluaa mukaan sovellukseen tarjoamaan vertaistukea, olethan yhteydessä toivo@olkatoiminta.fi