Keski-Uudenmaan Yhdistysverkoston puheenjohtajan kiitokset yhdistystoimijoille!

15.12.2020

YHDISTYSTOIMIJOILLE SUURKIITOKSET!

Alueemme yhdistysaktiiveille suuret kiitokset upeasta, vaativasta tämän vuoden työstä. Tämä vuosi 2020 on ollut meillekin paikallisille sosiaali-ja terveysalan yhdistysten toiminnan toteuttajille todella vaikea, raskas ja monin tavoin haastava. Koronapandemia iski erityisen pahasti näiden järjestöjen jäsenistöön. Samalla jäsenten kannalta tärkeät toiminnat kuten kerhot, liikunta-ja virkistystapahtumat sekä retket jouduttiin keskeyttämään. Varmasti monelle jäsenelle näiden toimintojen pysäyttäminen oli kova isku lisäten yksinäisyyttä ja jopa lisäsi sairauksia ja hyvinvointia.

Onneksi monet yhdistyksemme reagoi nopeasti pandemian sulkuihin toteuttamalla olosuhteisiin sopivia toimintoja. Varmasti monelle jäsenelle ja muillekin yhdistysten käynnistämät yhteydenotot puhelimitse ja netin kautta ja ulkoilukaveruus on ollut suuriarvoinen asia samoin kuin kauppa-ym. palvelut.

Valitettavasti korona jyllää vielä ensi vuonna. Työ yhdistysaktiiveille koronan takia jatkuu. Toivottavasti voimat riittävät tässä haasteellisessa työssä. Toivottavasti voimia ja intoa riittää koronan jälkeisessä elämässä siihen perinteelliseen yhdistystoimintaan.

Suuret kiitokset kaikille toimijoille vuodesta 2020

Mauno Lehtinen