Sahan koulu

VANHA SAHAN KOULU
PUISTOTIE 83, 04430 JÄRVENPÄÄ

Kodikas, suojeltu Lars Sonckin suunnittelema vanhan Sahan koulun kiinteistö sijaitsee aivan Järvenpään kaupungin keskustan tuntumassa Kinnarin kaupunginosassa. Esimerkiksi juna-asemalta tai kaupungintalolta Sahan koululle kävelee alle kymmenessä minuutissa.

Yhdistysverkosto hallinnoi Järvenpään kaupungin omistamaa kiinteistöä ja pitää siellä toimistoa. Jäsenyhdistykset pitävät tilassa omia kokoontumisia ja yleisötapahtumia. Toimiston lisäksi kiinteistössä on pieni keittiö sekä tilava sali. Sali on iltaisin ensisijaisesti Yhdistysverkoston jäsenien käytössä, mutta sitä on myös ulkopuolisten mahdollisuus vuokrata edulliseen hintaan.

Sali on ihanteellinen kokoustila noin 15 hengelle, mutta tarvittaessa tilaan mahtuu jopa 30 henkilöä. Kokousten lisäksi tilassa on järjestetty esimerkiksi valmistumis-  ja syntymäpäiväjuhlia. Keittössä on jääkaappi, pakastin, uuni, mikroaaltouuni, kahvin- ja vedenkeitin sekä astiasto reilulle kymmenelle hengelle. Muumimukeja ja kuohuviinilaseja on 35 henkilölle.