Sahan koulu

VANHA SAHAN KOULU
PUISTOTIE 83, 04430 JÄRVENPÄÄ

Kodikas, suojeltu Lars Sonckin suunnittelema vanhan Sahan koulun kiinteistö sijaitsee aivan Järvenpään kaupungin keskustan tuntumassa Kinnarin kaupunginosassa. Esimerkiksi juna-asemalta tai kaupungintalolta Sahan koululle kävelee alle kymmenessä minuutissa.

Järvenpään kaupungin omistaman kiinteistön tilavarauksista huolehtii Keski-Uudenmaan Yhdistysverkosto.

Yhdistykset järjestävät tilassa kokouksia, koulutuksia ja yleisötapahtumia. Sahan koulun kiinteistössä on pieni keittiö, tilava sali ja Yhdistysverkoston toimistohuone. Sali on ensisijaisesti eri yhdistysten käytössä, mutta sitä on myös yksityisten mahdollisuus vuokrata edulliseen hintaan ja tiloissa järjestetäänkin usein esimerkiksi perhejuhlia.

Sali on ihanteellinen kokoustila noin 15 hengelle, mutta tarvittaessa tilaan mahtuu yli 30 henkilöä. Keittiössä on jääkaappi, pakastin, uuni, mikroaaltouuni, kahvin- ja vedenkeitin sekä astiasto reilulle kymmenelle hengelle. Muumimukeja ja kuohuviinilaseja on 35 henkilölle.