Vertaistukea verkossa

Yhdistykset ovat listassa aakkosjärjestyksessä. Klikkaamalla yhdistyksen nimeä pääset suoraan yhdistyksen nettisivuille.

Jos jokin etsimäsi yhdistys ei löydy listalta niin ole rohkeasti yhteydessä meihin jotta voimme laajentaa listaa uusilla yhdistyksillä!

Toivo-vertaistukisovellus on palvelu, joka tarjoaa vertaistukea ja tietoa sairastuneille, vammautuneille ja heidän läheisilleen joko verkkosivulla tai mobiilisovelluksessa. Sovellus on ladattavissa maksutta sovelluskaupoista. Sovellus ei vaadi rekisteröitymistä ja siellä on tarjolla luotettavaa vertaistukea eri yhdistysen vertaistukijoilta.

Vertaistalo.fi -palvelusta löydät tietoa vertaistuesta.  Vertaistalo kokoaa sairaalan potilaille ja heidän läheisilleen vertaistukea tarjoavia yhdistyksiä.
Etsi sinulle vertaistukea tarjoava yhdistys Vertaistalon hakukoneesta:

Mielenterveys HELMI ry

Helmi on yhteisö, jossa jokainen kannattelee toistaan omien voimavarojensa mukaan. Voit olla mukana Helmin yhteisössä myös verkossa.

Avomielin-verkko on yhdistysten ylläpitämä täysi-ikäisille mielenterveystoipujille ja muille kiinnostuneille suunnattu Discord-keskustelualusta. Osallistujat voivat jutella vertaisten, ammattilaisten ja koulutettujen vapaaehtoisten kanssa.

Helmillä on myös Facebook keskusteluryhmä. Tässä ryhmässä voi keskustella Helmin vertaisten ja työntekijöiden kanssa mieltä askarruttavista asioista.