Tule mukaan Järjestöneuvottelukunnan toimintaan!

25.4.2022

Tervetuloa rakentamaan Keski-Uudenmaan Järjestöneuvottelukuntaa!

Keski-Uudellamaalla rakennetaan nyt Järjestöneuvottelukuntaa. Järjestöneuvottelukunta koostuu teemaverkostojen edustajista. Lue lisää, mitä on suunniteltu Järjestöneuvottelukunnasta tämän linkin kautta: https://bin.yhdistysavain.fi/1571719/7DhDhe4SoxRaRP69z2yj0XO_Wx/J%C3%A4rjest%C3%B6neuvottelukunta%2025.4.22.pdf Järjestöneuvottelukunnan rakenne ja toimintatapa tarkentuvat toiminnan käynnistyessä.

Teemaverkostot

Teemaverkostot kokoontuvat toukokuun aikana Teamsissa ja valitsevat edustajansa. Edustajiksi valitaan kaksi henkilöä kustakin verkostosta (esim. palkattu työntekijä ja kokemuksen omaava - verkosto päättää!) ja kausi on yhdestä kahteen vuotta.

Teemaverkostot kokoontuvat seuraavasti:

Vammaisten ja pitkäaikaissairaiden järjestöverkosto

Aika: 4.5. klo 18.00-20.00

Asialista: Tutustuminen, ajankohtaiset kuulumiset alueella, järjestöneuvottelukunnan edustajien valinta.

Yhteyshenkilö: Aapo Rantanen Invalidiliitto ry, aapo.rantanen@invalidiliitto.fi

Teemaverkosto kokoontuu säännöllisesti ja siellä käsitellään alueen ajankohtaisia, yhteisiä asioita vammaisten ja pitkäaikaissairaiden ihmisten teemoissa sekä järjestöjen kesken että yhteistyössä julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Moniala- ja muiden järjestöjen verkosto
Tähän verkostoon liittyvät monialajärjestöt ja ne järjestöt, jotka eivät löydä omaa verkostoansa muista mainituista. Tästä teemaverkostosta voi syntyä jatkossa uusia teemaverkostoja tarpeen mukaan.

Aika: 5.5.2022 klo 10.00 – 12.00 ja 24.5.2022 klo 10.00 – 12.00

Asialista 5.5.2022 Tutustuminen, ajankohtaiset kuulumiset alueella

Asialista 24.5.2022 Järjestöneuvottelukunnan edustajien valinta

Yhteyshenkilö: Saana Sandholm, Keski-Uudenmaan Yhdistysverkosto ry saana.sandholm@yhdistysverkosto.net

Teemaverkosto kokoontuu säännöllisesti ja siellä käsitellään alueen ajankohtaisia, yhteisiä asioita järjestöjen yleisissä sekä eri aiheiden mukaisissa teemoissa sekä järjestöjen kesken että yhteistyössä julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Mielenterveys- ja päihdejärjestöjen verkosto

Aika: tiistaina 10.5.2022 klo 10.00 – 12.00

Yhteyshenkilö: Hanna Koppelomäki Keski-Uudenmaan vertais- ja kokemusasiantuntijatoiminnan tuki Werkko ry, hanna.koppelomaki@kokewa.fi

Teemaverkosto kokoontuu säännöllisesti ja siellä käsitellään alueen ajankohtaisia, yhteisiä asioita mielenterveys- ja päihdeteemoissa sekä järjestöjen kesken että yhteistyössä julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Keski-Uudenmaan järjestöjen ikäverkosto

Aika: tiistaina 10.5.2022 klo 12.00 – 14.00

Yhteyshenkilö: Päivi Tiittula Valli ry, paivi.tiittula@valli.fi

Teemaverkosto kokoontuu säännöllisesti ja siellä käsitellään alueen ajankohtaisia, yhteisiä asioita ikääntyvien ihmisten teemoissa sekä järjestöjen kesken että yhteistyössä julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Lasten ja perheiden kanssa toimivien järjestöjen verkosto

Aika: keskiviikko 18.5.2022 klo 13.00 – 14.30

Yhteyshenkilö: Minna Maanpää MLL:n Uudenmaan piiri, minna.maanpaa@mll.fi

Teemaverkosto kokoontuu säännöllisesti ja siellä käsitellään alueen ajankohtaisia, yhteisiä asioita lasten ja perheiden teemoissa sekä järjestöjen kesken että yhteistyössä julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Edustajaksi neuvottelukuntaan?

Haluatko sinä tai haluaako järjestösi olla teemaverkoston edustajana Järjestöneuvottelukunnassa? Juttele asiasta oman järjestösi hallinnon (toiminnanjohtaja tai puheenjohtaja) kanssa ja pohtikaa edustajuutta. Voit kertoa halustasi olla edustajana teemaverkoston tapaamisessa toukokuussa. Edustajana voi toimia, mikäli siihen on käytettävissä aikaa ja laitteet, osaamista sekä motivaatiota toimia yhteisten asioiden edistäjinä. On tärkeää, että järjestöneuvottelukunnan jäsenet edustavat koko teemaverkostoa, eivät vain omaa taustaorganisaatiotaan.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen teemaverkostoihin

Ilmoittautuminen linkin kautta https://q.surveypal.com/Keski-Uudenmaan-jarjestoneuvottelukunta-toukokuu-2022  viimeistään tapaamista edeltävään päivän klo 9.00 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään linkki tapaamiseen. Mikäli et pääse oman ensisijaisen teemaverkoston tapaamiseen, olet tervetullut kuulemaan järjestöneuvottelukunnan perustamisesta moniala- ja muiden järjestöjen verkostotapaamiseen.

Lisätietoja teemaverkostojen tapaamisesta saat yhteyshenkilöiltä. Yleisesti järjestöneuvottelukunnan rakentamisesta voit kysyä Keski-Uudenmaan Yhdistysverkoston toiminnanjohtajalta Saana Sandholmilta saana.sandholm@yhdistysverkosto.net tai Järjestöjen sote-muutostuki Uusimaan järjestöasiantuntijalta Anu Toijalta anu.toija@hyte.fi. Järjestöneuvottelukunnan ensimmäinen tapaaminen on edustajien kesken maanantaina 30.5.2022 klo 15.00 – 17.00 ja Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen valmistelun kanssa 1.6.2022 klo 18.00 – 19.00.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Saana, Minna, Päivi, Hanna ja Aapo

• Tästä linkistä voit lukea enemmän Järjestöneuvottelukunnasta. Kyseinen liite on pdf. Jos tarvitset tiedoston tekstimuodossa, ole yhteydessä Yhdistysverkostoon.