Kriisiauttaminen

To 17.2. klo 17-19.30

Illan tarkoituksena on edistää välittämisen kulttuuria ja käydä keskustelua kriisiauttamisesta.  Meistä jokainen voi jossain elämänsä vaiheessa joutua kohtaamaan kriisin, jossa tarvitsee toisen ihmisen apua ja tukea. Yksinäisyys, läheisen menettäminen, sairastuminen tai esimerkiksi rikoksen uhriksi joutuminen voi tapahtua ihan kenelle tahansa. Erilaista elämänkriiseistä meistä tuskin kukaan pystyy välttymään.  Illassa käsitellään erilaisten kriisien vaikutuksia ihmisen elämässä, kriisiauttamista ja kriiseistä selviytymistä. Kouluttajat esittelevät myös erilaisia mahdollisuuksia toimia vapaaehtoisina. Seurakunnan vapaaehtoiset auttavat omilla taidoillaan lähimmäisiä erilaisissa tilanteissa, joko kertaluonteisesti tai sovittuna ajanjaksona. Rikosuhripäivystyksessä vapaaehtoiset auttavat ja tukevat rikoksen uhreja, heidän läheisiään ja todistajia rikosprosesseissa. Tukihenkilöt voivat olla tarvittaessa mukana esimerkiksi poliisikuulusteluissa ja oikeudenkäynneissä.

Tarja Karhu, Järvenpään seurakunta
Katariina Autero, Järvenpään seurakunta